Logopeda

Logopeda
Beata Nowakowska
Kontakt: 
 [email protected]

BĄDŹ SUPER MÓWCĄ.

BĄDŹ SUPER MÓWCĄ CZ.2.

BĄDŹ PRZYJACIELEM KSIĄŻEK

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE.

Cele terapii:
-stymulowanie rozwoju mowy,
-kształtowanie prawidłowej mowy przez korygowanie zaburzeń,
-doskonalenie mowy już ukształtowanej,
-usprawnianie technik czytania i pisania,
-kształtowanie twórczej aktywności słownej,
-wdrażanie do praktycznego wykorzystania nawyków poprawnej wymowy, przyswojonych w toku ćwiczeń.
Korygowanie wad wymowy polega na:
ćwiczeniach oddechowych, ćwiczeniach narządów artykulacyjnych, ćwiczeniach słuchowych, ćwiczeniach właściwych – wywoływanie głoski w izolacji, sylabie, zadaniu, utrwalanie wywołanej głoski, automatyzacja głoski.
                                           RODZICE – kilka rad jak uniknąć wad:

  • Nie mów nigdy do dziecka niepoprawnie pod względem gramatycznym, staraj się unikać zdrobnień,
  • Zawsze stosuj słowa i zwroty utrwalone podczas ćwiczeń w rozmowach codziennych,
  • Nie zapominaj o częstym okazywaniu swojemu dziecku zadowolenia i akceptacji,
  • Pamiętaj, że nauka wymowy nie powinna ograniczać się tylko do ćwiczeń z logopedą w formie zabawy, ale i winna być kontynuowana w ciągu całego dnia.

Wierszyki do ćwiczeń

“Żuczek”

Jedna żabka z drugą żabką
napotkały żuka,stał na drodze,
gorzko płakał
swojej mamy szukał.
Pocieszały żabki żuka:
– Twoja mama w lesie,
widziałyśmy,
szła z koszykiem-
jagód ci przyniesie.
Żuczek zaraz przestał płakać
wytarł oczy łapką,
ale zanim poszedł dalej
podziękował żabkom.

„Szara myszka”

Szara myszka w szafie mieszka
a na imię ma Agnieszka.
Ma w szufladzie trzy koszule,
kapelusze, szelki, sznurek.
Grywa w szachy, pisze wiersze,
tuszem robi szlaczki pierwsze.
Chętnie szynkę je i groszek,
kaszę, gulasz, gruszek koszyk.